Thursday, February 11, 2010

~yG HiLaNg pAsTi BeRgAnTi~

peristiwa neh belaku bln lepas...kiranya ceta ne da suam2 kuku la...tp cik smartie ttp nak kongsi ngn u oll gak...coz geram sangat dgn apa yg berlaku...arap benda neh xkan belaku pd u oll jugak...wak2 2 perasaan neh xtau nak ckp la kan....sedih, geram, marah, kecewa n rasa separuh jiwa neh dah melayang....wat suspen jew an...hu3x...cube teka benda ape yg watkan cik smartie jd emo begini??? benda ape lg yg penting dlm hidup cik smartie kalau x bukan nset...yerp...bg cik smartie nset paling penting...if xda rasa mcm xlengkap ja idup neh...ok la xnak intro panjang sgt, cik smartie nak ceta pa yg belaku....ceta dia mcm neh...bulan lepas nset cik smartie neh rosak...rosaknya xda la teruk pon cuma speaker je prob....then g anta kat kedai yg beli 2...masih dalam waranty lg...cina 2 ckp if nak anta kilang mmg lambat la lepas raya cina baru siap...then dia pulak menawarkan diri utk baiki nset 2 sendiri....dia kata sehari je bole siap...so cik smartie pon bersetuju la....

3 hari selepas tu, cik smartie g la kedai dia...dia ckp nset cik smartie 2 xleh nak siap coz masuk air...aaiiikkkk....heran bin ajaib...mcm mana nset cik smartie leh masuk air plak...sedangkan sblm ne ok jew..then dia ckp mcm2 rosak la....cik smartie pon balik ngn perasaan hampa...gtau ngn membe 1 opis, dia ckp better g ambik balik nset 2 n anta kedai lain plak. pas2 pegi lg ptg 2 nak ambik nset, dia ckp ngah repair nak pasang komponen lambat sok baru leh ambik. esoknya bila da ambik dia ckp jgn on lg nset 2...ok ngat da setel la...g anta kat kedai yg membe kenal...skali dia on...Ya Allah...dup..dap...dup..dap...screen nset cik smartie pecah....mcm retak seribu....u oll leh bayangkan x perasaan cik smartie dikala 2...chewahhh...ayat x blh blah...hancur luluh at cik smartie tgk nset 2....

pas2 oang 2 check lg...rupe2ny nset cik smartie dah betukar wajah...bukan mcm dulu lg...keypad dah lain, nset abes kemek2 kat belakang 2....ape oang 2 wat kat nset cik smartie neh??? waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........rasa airmata neh nak jatuh jew....dlm at dah sumpah seranah cina 2....then oang 2 suh cik smartie g mintak ganti rugi kat cina 2....so cik smartie g lg kedai dia...tgk muka dia ngn pekerja2 yg pangai mcm tuttt 2, rasa mcm nak bg penampar jew....terus gtau dia apa yg berlaku...kecoh gak la ptg 2...suma customer dlm kedai 2 da lari...hik3x...bukan salah cik smartie tau...

nasib baek la ada abg sedara cik smartie neh...dia la yg pegi setel kan suma ini...ikot at yg geram neh, rasa da malas nak ngadap kedai 2 lg...then akhirnya nset 2 da xdpt diselamatkan lg...dia suh tukar ambik nset baru...so dgn berat at cik smartie tukar la ambik nset lain...wpn ada yg baru, tp at cik smartie ttp pada yg lama...coz nset 2 ada sentimental value. Yg sedey nya riwayat nset cik smartie 2 xsampai 1 taun pon...cian kat dia...banyak berjasa kat cik smartie...mcm mana pon cik smartie kena tima kenyataan n hargai apa yg cik smartie ada skg neh....betul x u oll???

0 comments: